Grammis 2018 flyttar till Grand Hôtel och får nya samarbetspartners

Det är nu klart att Ifpi Sverige anordnar den 35:e upplagan av Grammis den 8:e februari 2018. Nytt är att galan flyttat till anrika Grand Hôtel som kommer husera både prisutdelning såväl som den stora galaefterfesten.

För Grammis 2018 har Ifpi Sverige anlitat de rutinerade producenterna Ulrica Örn och My Blomgren, som fått uppdraget att tillsammans producera Grammis 2018. Ulrica Örn, med sin mångåriga erfarenhet av TV-branschen, har producerat stora produktioner däribland Melodifestivalen 2016. My Blomgren, tidigare kreativ chef på Blixten & Co, står bakom tongivande produktioner som Ljust och Fräscht, Magnus Ugglas monolog Hallå! Popmusik, Kickar å Kläder!, Filip och Fredriks Jakten på den försvunna staden, m.fl. Grammis 2018 är en samproduktion mellan dessa två producenter.

”Med vår gemensamma erfarenhet av gala- och liveproduktioner är Grammis ett drömprojekt. Vi ser fram emot att tillsammans med arrangören Ifpi Sverige producera en värdig och lyxig gala för att hylla alla fantastiska kreatörer inom musikbranschen”, säger My Blomgren och Ulrica Örn.

Patriksson Communication har tilldelats uppdraget att hantera all kommunikation för priset och galan samt vara medproducent för Grammis festproduktion.

”Grammis är svenska musikbranschens mest erkända och eftertraktade pris så det är en stor ära att få jobba tillsammans med Ifpi Sverige i detta uppdrag. Vi har ambitiösa målsättningar att skapa stark synlighet av galan och förtydliga prisets dignitet som musiksveriges mest exklusiva utmärkelse,” säger Hanna Renlund Westberg, VD Patriksson Communication.

Prisutdelningen äger rum i den nyrenoverade Vinterträdgården på Grand Hôtel och efter den huseras en storslagen efterfest i hotellet.

”Vi är extremt glada över att Grammis 2018 flyttar in på Grand Hôtel och tillsammans med två av Sveriges bästa producenter, Ulrica Örn och My Blomgren, kommer vi skapa en extraordinär gala för att hylla och prisa Sveriges musikbransch”, säger Lisa Cronstedt, Kommunikationschef på Ifpi Sverige och fortsätter – ”Att vi dessutom har Patriksson Communication som partner för all kommunikation och festproduktionen borgar för att vi kommer leverera en bättre och starkare upplevelse av Grammis än någonsin tidigare.”

 Idag, den 2 oktober öppnar Grammis för anmälning till 21 stycken kategorier. Anmälningsperioden stänger den 16 november. Ansökan till stipendiet Årets Hållbara Artist öppnar samtidigt på hemsidan: http://hallbarartist.se.

Grammis äger rum den 8 februari 2018.

För press och intervjuförfrågningar, kontakta: Karolina Ytterberg Patriksson Communication +46 704 71 89 30
karolina.ytterberg@patrikssoncomms.com

Axel Scholtzé
Patriksson Communication
+46 707 89 82 45
axel.scholtze@patrikssoncomms.com

För övriga frågor kontakta IFPI Sverige:
Lisa Cronstedt
Lisa@grammis.se

Hemsida: www.grammis.se

Instagram & Twitter: @GrammisSverige

Hashtag: #Grammis18

 Grammis är Sveriges äldsta och bredaste musikpris som delas ut i ett tjugotal kategorier. Grammis syfte är att uppmärksamma och premiera artister, musiker, producenter och kreatörer som åstadkommit intressanta produktioner inom olika områden av musik under året. Grammis ska verka som en symbol för bred och artistisk ambitiös svensk musikproduktion, och stimulera kvalitet, kreativitet och bredd inom svenskt musikliv.

Grammis är Sveriges viktigaste musikpris.